Wat te doen bij klachten?
Wat te doen bij een conflict met uw verzekeraar?
Het kan altijd een keer voorkomen dat jij en de verzekeraar van mening verschillen over een bepaalde vergoeding. Het beste is in eerste instantie telefonisch contact op te nemen met de verzekeraar.
Nuttige tips
1. Bereid een telefonisch gesprek voor door je punten op te schrijven.
2. Noteer de antwoorden die de medewerker geeft.
3. Noteer de naam van de medewerker die je gesproken hebt.
4. Probeer altijd rustig te blijven.
5. Zorg dat je alle papieren op volgorde bij elkaar houdt. Ook kopieën van brieven of mails die je zelf verstuurt.
Maar wat als dat gesprek geen bevredigend resultaat heeft?
Dan kun je een klacht indienen bij de verzekeraar. Het is heel belangrijk dat je de klacht duidelijk omschrijft en redenen aanvoert waarom naar jouw mening onjuist gehandeld is.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Als de klacht bij je verzekeraar niet het juiste resultaat heeft opgeleverd kun je bij het Kifid terecht. Het is belangrijk dat je dit binnen 3 maanden na afhandeling van je klacht door de verzekeraar doet. Je kunt hier alles lezen over het indienen van een klacht bij het Kifid.