hero cat3

Wat te doen bij klachten?

Wat te doen bij een conflict met uw verzekeraar?

Het kan altijd een keer voorkomen dat u en de verzekeraar van mening verschillen over een bepaalde vergoeding. Het beste is in eerste instantie telefonisch contact op te nemen met de verzekeraar.

Nuttige tips

1. Bereid een telefonisch gesprek voor door uw punten op te schrijven.
2. Noteer de antwoorden die de medewerker geeft.
3. Noteer de naam van de medewerker die u gesproken heeft. 
4. Probeer altijd rustig te blijven. 
5. Zorg dat u alle papieren op volgorde bij elkaar houdt. Ook kopieën van brieven of mails die u zelf verstuurt.

Maar wat als dat gesprek voor u geen bevredigend resultaat heeft?
Dan kunt u een klacht indienen bij de verzekeraar. Het is heel belangrijk dat u uw klacht duidelijk omschrijft en redenen aanvoert waarom naar uw mening onjuist gehandeld is.  

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Als de klacht bij uw verzekeraar niet het juiste resultaat heeft opgeleverd kunt u bij het Kifid terecht. Het is belangrijk dat u dit binnen 3 maanden na afhandeling van uw klacht door de verzekeraar doet. U kunt hier alles lezen over het indienen van een klacht bij het Kifid.

Vergelijk dierenverzekering

Alle informatie voor de aanschaf van de beste dierenverzekering voor je hond of kat overzichtelijk op een rij.

Objectief en onafhankelijk!

Cookie policy

VerzekerJeHuisdier gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar verzekerjehuisdier.nl/cookie-policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u VerzekerJeHuisdier toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen